Nyheter

Gör livet bättre för barn. Tävla med din idé

Så här gör du ­– fem steg:

  1. Gå in på reachforchange.se och skapa ett konto.
  2. Skriv in din ”idé-pitch”.
  3. Låt någon som är helt okänd för din idé läsa ansöknings-pitch innan du skickar in den.
  4. Förtydliga – finslipa – vässa den (tänk på att de som läser aldrig har sett just din idé förut)!
  5. Skicka in senast den 2 oktober, 2014.
  6. Vinnarna presenteras den 11 december 2014.

 

Såhär går tävlingen till:

  1. Pitchen – Här berättar du om din idé som gör livet bättre för barn, och om de problem som den ämnar lösa.
  2. Affärsplan – De vassaste 10 procenten av ansökningarna blir inbjudna att berätta mer om sin idé och organisation och besvara frågor som: Hur ska du skala upp din påverkan och se till att din verksamhet blir finansiellt hållbar?
  3. Experter – I nästa steg vänds blicken till Reach for Change’s nätverk av ledare i sociala sektorn, barnrättssektorn och näringslivet i Sverige, där de utvärderar vilka idéer som har bäst chans att på riktigt förändra livet för barn.
  4. Intervjuer – Här får Reach for Change en chans att lära känna de sociala entreprenörer som tagits sig vidare så här långt, och se till att de vinnare, s.k. ”Change Leaders” de väljer ut är de bästa av de bästa.
  5. Jury – Här tas de slutgiltiga beslutet av Reach for Change tillsammans med chefer från Kinnevikgruppens bolag, om vilka som vunnit Sveriges tuffaste entreprenörstävling och får finansiering och coaching av dem i upp till fem års tid.

 

Sista ansökningsdag till tävlingen är den 2 oktober. Läs mer här!

Förra årets vinnare (2013):

  • Rosie Linder & Jesper Engström eQidz/Peppy Pals
  • Georgios Karpathakis Underbara ADHD
  • Sanna Bergendahl Föreningen Storasyster
  • Arkan Asaad Right 2 Choose
  • Madeleine Opira A Million Minds

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *